(Swedish Guild) [Sweddit] nystartad.

Guilds information & recruitment - For the King !

(Swedish Guild) [Sweddit] nystartad.

by Tabzzzz » Sun Nov 15, 2015 10:41 am

This message is directed to all my Swedish brothers and sister out there so it will follow in….. Swedish!

Hej på er.

Jag upptäckte nyligen möjligheten att återvända till Azeroth bästa tid, Vanilla, innan allt förändrades och kommer inom kort starta upp en karaktär och börja levla.
I samband med det här tänker jag även dra igång en svensk guild. Jag vet inte om det finns något intresse för en sådan men jag kommer göra ett försök.

Vem är jag då?

Jag är 30 år, studerar för tillfället till förskollärare på distans så jag har en del tid över. Jag har en dotter på 3 år och förutom mina studier så har jag kvar mitt fasta jobb som jag är på ibland.

Mina erfarenheter i WoW?

Wow var mitt första MMO men jag hade haft ögonen på det ett bra tag när det släpptes så jag hoppade upp på den hästen ganska kvickt. Jag var aldrig hardcore men raidade som MT ZG/Onyxia och MC så jag har väl sett en liten del. Jag spelade mer eller mindre varje dag under första åren men efter TBC kom så försvann jag till annat. Jag hoppade helt av efter WoTLK.

Guilden kommer vara Alliance och ha några regler och mål och de låter för tillfället såhär:
Casual. Fokuset kommer ligga på att ha en trevlig stund tillsammans, inte att prestera eller bevisa något. Rövhål kommer därför ganska snabbt kickas ut så fort de uppmärksammas.
Raids kommer vara målet förutom att bara ha det trevlig och när vi väl är där så kommer det styras upp på ett proffsigt sätt så alla vet vad de ska göra och vad som förväntas av alla. Vi kommer raida så ofta vi har folk till det och använda ett DKP-system.

Vilka är välkomna?

Alla i stort sett.
Jag tänker mig ingen åldersgräns eller så utan om du bara kan uppföra dig så har jag inget problem med att ta in vem du än är. Inga löjliga ansökningar behöver göras och ingen speciell klass kommer portas utan alla får vara med.

Vilka ska bestämma?

Jag tänker mig att en viss ledning ska det finnas, men att vi kommer tillsammans kommer rösta när någon ska kickas ut eller vid något annat beslut i sann demokratianda. Alla får en röst att lägga och sen räknar vi ihop resultatet och utfallet ska då majoriteten avgöra.

Vad händer nu?

Jag har ännu inte skapat min karaktär utan tänkte väl i samband med den här posten presentera iden så får vi se om det är något intresse.

Forum och ventrilo får komma senare.
Namnet på guilden har mindre betydelse så det finns tid att påverka det, annars blir vi de Namnlösa/namnlosa/nameless.
Väl mött och ha en bra dag så hörs vi väl.
Last edited by Tabzzzz on Wed Nov 18, 2015 4:41 pm, edited 1 time in total.
Tabzzzz
Tester
 

Re: (Swedish Guild) [Namnlös] nystartad.

by Tabzzzz » Tue Nov 17, 2015 3:12 pm

En liten uppdatering.

Jag har skapat min karaktär, Gnome Mage och kommer starta upp guilden under kvällen så vill man påverka guildnamnet så är det bra att säga något nu. :)

Adda Nitoo ifall ni vill in.
Tabzzzz
Tester
 

Re: (Swedish Guild) [Namnlös] nystartad.

by Jorolo » Tue Nov 17, 2015 10:12 pm

Ville mest säga lycka till och ett tips är nog att gruppa / dra ihop så många under vägens gång. Tror att de flesta först börjar kolla forumet efter endgame guilds. Men det finns gott om svenskar på servern.
Jorolo
Tester
 

Re: (Swedish Guild) [Namnlös] nystartad.

by Tabzzzz » Wed Nov 18, 2015 4:43 pm

Jorolo wrote:Ville mest säga lycka till och ett tips är nog att gruppa / dra ihop så många under vägens gång. Tror att de flesta först börjar kolla forumet efter endgame guilds. Men det finns gott om svenskar på servern.


Tack! Vi är igång nu under namnet Sweddit och det rullar på riktigt fint. Bra tips, vi håller ögonen öppna och alla är välkomna.
Tabzzzz
Tester
 

Re: (Swedish Guild) [Sweddit] nystartad.

by Tabzzzz » Fri Nov 20, 2015 6:24 am

Vi växer och är snart över 30 aktiva personer som spelar och det är en väldigt positiv stämning i guilden.

Bli me du åå!
Tabzzzz
Tester
 

Re: (Swedish Guild) [Sweddit] nystartad.

by Tabzzzz » Fri Dec 04, 2015 12:34 pm

Jag ville bara titta in och uppdatera er på att vi idag är nästan 100 personer som kör och att alla fortfarande är lika välkomna som i början.

Stämningen är trevlig och vi får nya bekantskaper varje dag.
Tabzzzz
Tester
 

Re: (Swedish Guild) [Sweddit] nystartad.

by biffsteken » Mon Dec 21, 2015 3:39 pm

Stämningen är väldigt trevlig måste jag säga!

Hoppas på lite raiding i framtiden, puss och kram.

/ Daggis
Daggis of Sweddit
User avatar
biffsteken
Sergeant
Sergeant
 

Re: (Swedish Guild) [Sweddit] nystartad.

by Gaah323 » Fri Feb 12, 2016 1:54 pm

Tja! Detta låter lysande när jag läser det. Precis det jag har letat efter, skulle kunna guilden. Jag är just nu level 39 och fortsätter mot 60. När jag väl är 60 är mitt mål att börja raida? Ska jag bara slänga ett meddelande ingame?

Mvh Gabriel
Gaah323
Tester
 


Return to Alliance guilds headquarters